



Gabinet neurologopedyczny




Galeria















Aplikatory wieloigłowe
Aplikatory wieloigłowe, czyli urządzenia do terapii odruchowej, stosowane są przede wszystkim w akupunkturze, refleksoterapii oraz fizjoterapii. Włączyłam je również do swoich zabiegów logopedycznych, jako końcowy etap masażu manualnego.
Uważam, że są one doskonałym elementem uzupełniającym i wspomagającym efekty terapii. Chociaż mają groźną nazwę, to dzieciaki bardzo lubią aplikatory wieloigłowe, często nazywając je „chodzącymi mrówkami”.

Masaż bańkami w terapii logopedycznej
Pewnie większość logopedów się ze mną zgodzi, iż nieodzownym elementem terapii jest masaż logopedyczny. Dzisiaj zamieściłam zdjęcie z bańkami, które wykorzystywane są w fizjoterapii, kosmetologii oraz logopedii. Masaż bańkami wspomaga pracę narządów artykulacyjnych, normalizuje napięcie mięśniowe np.: mięśnia okrężnego ust, podnoszących skrzydełka nosa, świetnie rozluźnia mięśnie żwaczy. Masaż bańkami można wykonać jako osobny element lub połączyć z masażem manualnym, w zależności od potrzeb pacjenta. Bańki są bardzo dobrym i wygodnym narzędziem stosowanym w terapii logopedycznej co znacznie przyspiesza i usprawnia pracę nad prawidłową artykulacją.
.jpg)
Ale jaja :)
Na każdych zajęciach logopedycznych, kładę nacisk na holistyczny rozwój moich podopiecznych. Ćwiczymy u dziecka umiejętność logicznego myślenia, rozwijamy jego kreatywność, zdolności manualne. Maluch poznaje nie tylko kształty, ale również utrwala nazwy kolorów. Nauka przez zabawę, która nigdy nie jest nudna, ponieważ za każdym razem możemy wymyślać i utrwalać coś innego.

Jadą, jadą misie ;)
Dzisiaj na zajęciach logopedycznych, „honorowymi gośćmi” były misie, które obchodziły swoje święto (Międzynarodowy Dzień Pluszowego Misia). Dzieci z pomocą swoich ulubieńców utrwalały prawidłową artykulację poszczególnych głosek, szlifowały kolory, uczyły się liczyć, sortować i tworzyć zbiory. Były to super ćwiczenia usprawniające motorykę małą oraz koordynację wzrokowo – ruchową. Misie potrafiły „nieźle namieszać” w miseczkach, a każde dziecko świetnie się przy tym bawiło.
Gdzie wędruje robak?

Zabawa polega na tym, aby zielona gąsienica przyczepiona na sznureczku jak najszybciej przeszła przez otwory w jabłku, gruszce czy arbuzie, a następnie wróciła taką samą drogą. Wydaje się proste, lecz wcale takie nie jest. „Robak potrafi nieźle namieszać”.☺ Poziom trudności można z czasem podnosić, przeplatając robaka przez wszystkie trzy owoce. Wówczas droga powrotna będzie jeszcze trudniejsza. Zajmująca zabawa, która uczy cierpliwości i zręczności oraz znakomicie rozwija motorykę ręki. Dziecko kształtuje swoją wyobraźnię przestrzenną, usprawnia również koordynację wzrokowo-ruchową. Często na zajęciach logopedycznych używam przeplatanek z robakiem, ponieważ maluchy bardzo lubią takie zabawy zręcznościowe.

Język akrobata ;)
Na każdych zajęciach logopedycznych ćwiczymy język; jego pionizację, siłę mięśni, elastyczność oraz prawidłowe połykanie, a służą nam swoją pomocą nieocenione trainery. Spionizowany język jest bardzo ważny podczas oddychania, połykania oraz mówienia.
Drogi Rodzicu! Brak pionizacji języka może się wiązać nie tylko z wadami wymowy, problemami z oddychaniem, ale również z wadą zgryzu, czy częstszymi infekcjami górnych dróg oddechowych. Jeżeli język Twojej pociechy jest typowym „leniuszkiem”, to czas zacząć działać!

Ćwiczymy ułożenie w przestrzeni
Co jest z przodu?
Co jest w środku?
Co jest z lewej / prawej strony?
Co się za nim kryje?
Super zabawa :)
Lustereczko, powiedz przecie... :)



